Retourbeleid

Retourverzoeken dienen eerst per mail kenbaar gemaakt te worden bij Lè Velair. Dat kan via klantenservice@le-velair.nl. Lè Velair zal dan een retourformulier beschikbaar stellen.  

Vermeld het volgende in de mail:

- Ordernummer;

- Artikel(en) die je retour zou willen sturen;

- De reden van retour.

We accepteren geen artikelen die zijn gebruikt, artikelen die zijn beschadigd door oneigenlijk gebruik of artikelen die zijn geretourneerd na de afkoelingsperiode van 14 dagen. Sale artikelen mogen niet geretourneerd worden. Online bestelde producten kunnen worden geretourneerd voor terugbetaling of omruiling als het product en de verpakking van ongebruikt en in de originele staat wordt geretourneerd.

Helaas bieden we geen gratis retourneren aan. U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten van uw retourzending plus retour verzendmethode. Wanneer er gekozen wordt voor retourneren per enveloppost ligt de verantwoordelijkheid bij de verzender. Wij adviseren daarom altijd om het als brievenbus pakketje te versturen met track & trace. 

De verzendkosten die zijn betaald bij aanschaf van de goederen worden niet vergoed wanneer er sprake is van volledig/deelretour. Indien er sprake is van deelretour waarbij het drempelbedrag voor gratis verzending niet meer behaald wordt, worden de verzendkosten wel in rekening gebracht. De verzendkosten worden op de retour in mindering gebracht. 

Producten die zijn gepersonaliseerd, op maat gemaakt, gewijzigd of anderszins zijn gemaakt voor uw specifieke bestelling, kunnen niet worden geretourneerd.

  • Earrings, earcuffs, piercings en verstelbare ringen kunnen niet worden geretourneerd wegens hygiëne redenen. *Op de verstelbare ringen geldt de uitzondering dat de herroeping (per mail) binnen 24 uur na levering wel wordt gehonoreerd. 
  • Sale artikelen kunnen niet geretourneerd worden. 

Indien deze producten wel worden meegestuurd met de retouren, dan zal Lè Velair hier niets meedoen. Ook worden deze sieraden niet meer retour gestuurd naar de klant.