Help Center

FAQ

Heb je een item gezien wat helemaal iets voor jou is of een leuke cadeau heb gevonden? Volg dan de volgende stappen om jouw bestelling te plaatsen. 

  1. Plaats de items die je wilt bestellen in je mandje.
  2. Controleer je bestelling in je winkelmandje.
  3. Controleer je persoonlijke gegevens.
  4. Druk op afrekenen en voer een eventuele kortingscode in.
  5. Let op: je bestelling is pas doorgekomen als de transactie is voltooid.
  6. Je bestelling is voltooid! We gaan meteen aan de slag met jouw juweeltje!

Als je een kortingscode of giftcard hebt ontvangen kun je die gebruiken tijdens je bestelling. Nadat je je bestelling hebt gecontroleerd, kun je op afrekenen klikken. Op deze pagina kun je de kortingscode of giftcard verzilveren. 

Nadat je een bestelling hebt geplaatst ontvang je direct een orderbevestiging met daarin je ordernummer en een overzicht van je bestelling. Nog geen mail ontvangen na je bestelling? Kijk dan allereerst in je ongewenste of spam mailbox. Nog steeds niks ontvangen? Neem dan contact op met ons! Wij kijken dan het even na voor jou.

Als je van ons nog geen verzendbevestiging hebt ontvangen is het mogelijk om je bestelling te wijzigingen of te annuleren. Neem zo snel mogelijk contact op met Le-Velair over wat je wilt wijzigen of annuleren. Als je al een verzendbewijs hebt ontvangen kunnen wij helaas niks maar aan de bestelling wijzigen of annuleren.

Geen paniek! Neem zo snel mogelijk contact op met ons. Wanneer je bestelling nog bij ons is kunnen wij het nog voor je wijzigen. 

Bij Lè Velair zijn er verschillende betaalmethodes. Je kunt dus zelf kiezen welke het best bij jou past! Wij bieden de volgende betaalmethodes aan: IDEAL, Apple Pay en Creditcard. De betalingen via de Creditcard accepteert Lè Velair van Visa, Mastercard en Maestro.

Als u echt goud en zilver net iets te duur vindt, is gold of zilver plated het perfecte alternatief. Alle sieraden in de collectie van Lè Velair zijn gemaakt van hoge kwaliteit gold of zilver plated. Dit houdt in dat er een laagje goud of zilver over het sieraad zit. De plated laag zorgt ervoor dat het sieraad betaalbaar wordt, maar wel dezelfde uitstraling krijgt als een echte gouden of zilveren sieraad. Alle sieraden zijn nikkelvrij, indien er zorgvuldig mee wordt omgegaan zal het de levensduur van het sieraad bevorderen. 

Ondanks het zorgvuldig aangebrachte laagje goud of zilver is het van belang dat het sieraad goed wordt verzorgd. Er zijn namelijk diverse factoren van buitenaf die ervoor kunnen zorgen dat de plated laag zal slijten. Daarom hebben wij een aantal tips die ervoor zorgen dat het sieraad zo lang mogelijk mooi blijft:

  • Onze sieraden zijn van goede kwaliteit. Om de sieraden langer mooi te houden raden wij aan om ze af te doen tijdens het douchen, zwemmen, sporten en slapen.
  • Let op met producten waar chemicaliën in zitten zoals zeep, chloor, parfum, haarspray, make-up, crèmes en andere cosmetische producten. De chemische stoffen kunnen namelijk interactie hebben met de laag plating. Als je toch gebruikt maakt van producten waar chemicaliën in zitten, wacht dan tot product is opgedroogd of opgenomen door je huid voordat u de sieraden om doet. 
  • Wij raden aan om uw sieraden droog en afgesloten te dragen in een sieradendoosje. Wist je al dat je een luxe sieradendoosje of een fluwelen zakje ontvangt als u sieraden besteld bij Lè Velair ? Dit doosje en/of zakje is de perfecte plek om uw sieraad in te bewaren. 

Schrik niet als uw plated sieraad groen uitlaat. Dit heeft te maken met de zuurgraad van uw huid en kan per persoon verschillen. Er zijn diverse factoren die hierop invloed hebben zoals voeding, gebruik van alcohol, medicatie en zelfs transpiratie kan een rol spelen. Als uw sieraad een groene aanslag heeft kunt u het voorzichtig schoonmaken met lauwwarm water en een zachte doek. Na afloop is het erg van belang dat u het sieraad goed afdroogt met een droge zachte doek. LET OP: niet te hard poetsen, anders kun je de plating eraf slijten.

De artikelen op onze website zijn op voorraad, tenzij er ‘uitverkocht’ bij staat. Houd u er rekening mee dat zelfs wanneer een item zich in uw winkelmand bevindt, het kan voorkomen dat een item door een andere klant kan worden gekocht totdat u de bestelling heeft voltooid. In de winkelwagen plaatsen betekent niet dat het wordt gereserveerd.

Heeft u toch vragen of onze voorraad? Neem dat gerust contact met ons op via klantenservice@le-velair.nl

Veel van onze ringen zijn one size! Dit houdt in dat de ring voor iedere maat geschikt is. Heb je toch gekozen voor een ring op maat? Lees dan in de beschrijving van het item hoe jij gemakkelijk je ringmaat thuis kan opmeten. Je mag natuurlijk altijd contact opnemen met ons als je er niet helemaal uitkomt. Ook op het internet zijn er handige video's waar het uitgelegd wordt.

Lè Velair biedt een snelle verzendservice aan! Alle bestellingen die geplaatst op werkdagen worden vóór 15:00 op dezelfde dag verzonden. Bestellingen die in het weekend en/of op feestdagen worden geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verstuurd. Wij streven naar levertijd van gemiddeld 1-3 werkdagen. Houdt er rekening mee dat de feestdagen de levertijd kan beïnvloeden langer kan zijn. Lè Velair is niet verantwoordelijk voor de bezorgtijden van postbedrijven.

De verzendkosten bedragen €2,95 binnen Nederland. Bij een besteding van € 40,00 of meer zijn de verzendkosten voor de rekening Lè Velair!

Alle bestellingen worden verzonden als brievenbuspakket. Zodra je pakket verzonden is, ontvang je hierover een mail met daarin een Track and Trace code om je brievenbuspakket te volgen.

Heb je een onjuist of beschadigd product ontvangen? Neem dan binnen 24 uur contact op met Le Velair via klantenservice@le-velair.nl met je ordernummer en korte omschrijving van je bevinding. Zodra wij het mailtje hebben ontvangen nemen wij binnen 1-2 werkdagen contact met je op.

Het kan wel is voorkomen dat een item niet voldoet aan je verwachting. Alle* producten van Lè Velair kunnen binnen 14 dagen na ontvangst van jouw aankoop worden geretourneerd. In dit geval stuur je een mail naar klantenservice@le-velair.nl met je ordernummer en de reden van retour. Binnen 1 à 2 werkdagen ontvang je een mail van ons met daarin de benodigde informatie en het retourformulier. Vul het retourformulier in en stuur het op als een brievenbuspakketje met de artikelen in originele doos en verpakking (onbeschadigd en ongedragen). Bewaar de track and trace code goed! Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, gecontroleerd en verwerkt, ontvang je een e-mail ter bevestiging. 

LET OP:

  • Voordat je een pakket retour wilt zenden, dien je ons op de hoogte te stellen. U krijgt informatie opgestuurd per mail voor de retourzending. 
  • Wij nemen alleen retourzendingen in behandeling als deze in originele staat teruggestuurd worden! Items van Lè Velair die beschadigd en/of gebruikt zijn worden geweigerd.
  • *Earrings, earcuffs, piercings en verstelbare ringen kunnen niet worden geretourneerd. 
  • Sale items kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild worden.
  • Helaas bieden wij geen gratis retourneren aan. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van je retourzending.

Helaas is direct omruilen niet mogelijk bij Lè Velair. Graag willen wij u vragen om in dit geval uw bestelling te retourneren en het gewenste item opnieuw te bestellen. Vriendelijk verzoek om uw retour per mail te melden. Wij hopen dat je plezier zal hebben van de nieuwe items! 

Na ontvangst van de retourzending wordt het gecontroleerd en verwerkt in ons systeem. U ontvangt binnen 14 dagen het bedrag op de bij ons bekende rekeningnummer. Wij doen ons best om jouw geld zo snel mogelijk terug te storten! 

LET OP:

  • U krijgt de door u betaalde verzendkosten niet teruggestort door Lè Velair. Die zijn voor uw eigen rekening.

De items van Lè Velair zijn van hoge kwaliteit. Het komt helaas wel eens voor dat er toch iets gebeurd met het item dat je hebt gekocht. Wij hanteren een garantietermijn van 3 maanden na de aankoopdatum. Elke situatie wordt individueel beoordeeld. Neem contact op met ons via klantenservice@le-velair.nl en voeg daarbij het ordernummer met een omschrijving van de beschadiging. Stuur daarnaast ook foto/video van de beschadigde items. Als door Lè Velair wordt vastgesteld dat het gaat om een productiefout zal je item kosteloos worden gerepareerd of vervangen. Indien de beschadiging een gevolg is geweest van onvoorzichtig handelen, reparatie door jou of derden of onjuiste manier van gebruiken zal Lè Velair de beschadiging niet herstellen en zal de garantie vervallen. 

Staat uw vraag niet tussen veelgestelde vragen? Dan kunt u ons altijd mailen op klantenservice@le-velair.nl Bij Lè Velair helpen we je uiteraard graag met al je vragen over sieraden, bestellingen, verzending, retouren, samenwerkingen en eventuele andere vragen. U kunt binnen 24-48 uur een reactie verwachten van ons. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Heb je een email verstuurd in het weekend? Deze zal maandag z.s.m. worden beantwoord!

Helaas zijn de sieraden van Lè Velair niet te verkrijgen in de winkels. Momenteel zijn onze items alleen te verkrijgen via onze webshop.

Bent u geïnteresseerd in een samenwerking met Lè Velair? 

Neem dan gerust contact op met ons over uw ideeën! Wij staan namelijk altijd open voor een samenwerkingen. Laat het ons weten en stuur een email naar klantenservice@le-velair.nl